Log in of registreer jezelf. 19 april 2021, 22:48:28

Auteur Topic: Songfestival  (gelezen 72448 keer)

Esther

• Gast
Songfestival
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2004, 17:59:22 »
als ze haar hongerstaking te lang volhoudt, is het maar de vraag of ze erbij is als de eurovisievoorrondes ed weer losbarsten.

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2004, 18:12:15 »
Ruslana vecht graag voor de goede zaak. Dat was afgelopen seizoen al duidelijk toen zij meteen zich voorvechster toonde voor ondermeer de homobeweging in Oekraïne. Toch is het goed dat ook artiesten laten zien aan de bevolking dat het eerlijker moet en kan. Ruslana lijkt me trouwens niet het type dat er snel aan onderdoor zal gaan. Ik hoop dat de mensen daar hoop krijgen door mensen als Ruslana en dat Oekraïne de kans krijgt die het verdient!!

En ik hoop ook dat we dus in mei gewoon naar Kiev kunnen en het vanaf het televisiescherm allemaal kunnen volgen!  :chuckles:  

Offline Sushi

• Aspirant Super Elite
    • Bekijk profiel
Songfestival
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2004, 23:06:28 »
Nu de politie en ook het parlement zich tegen de verkiezingsuitslag hebben gekeerd, heb je grote kans dat de rust wellicht snel terugkeert en Kiev het Songfestival kan organiseren. Bewonderenswaardig trouwens (al is dit offtopic ;) ) hoe de demonstranten -pro en contra- zich gedragen. Geen rellen of vechtpartijen!!
"Welcome to my world of makebelieve
Check your reality at the door...."

Offline hidalgo1987

• Geëerd Lid
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Songfestival
« Reactie #18 Gepost op: 28 november 2004, 03:25:14 »
in mijn dorpje woont een jongen nadeem illalibaks, paar jaar bij in de klas gezeten. net neit de finale van popstars the rivals gehaald. gaat een gooi wagen bij de voorrondes. met het liedje too wild .  

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #19 Gepost op: 29 november 2004, 11:09:49 »
Citaat
Nationaal Songfestival start op 20 januari 2005 

Op donderdag 20 januari 2005 gaat het Nationaal Songfestival 2005 van start. Op die datum wordt de eerste van in totaal vier voorronden uitgezonden. De andere drie voorronden zijn te zien op 27 januari en 3 en 10 februari. De finale van het Nationaal Songfestival vindt plaats op zondag 13 februari 2005. Alle uitzendingen van het Nationaal Songfestival komen wederom vanuit Pepsi Stage in Amsterdam.

Voorafgaande aan het Nationaal Songfestival is er op donderdag 13 januari een ‘kick-off’-programma te zien over 50 jaar Songfestival. In 2005 is het precies 50 jaar geleden dat het Songfestival van start ging.

Aan het Nationaal Songfestival doen in totaal 24 artiesten mee. Per voorronde strijden zes artiesten om telkens drie finaleplaatsten. In totaal twaalf artiesten maken dus op 13 februari uit wie Nederland in mei 2005 gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Kiev, Oekraïne.
Welke artiesten naar de voorronden gaan, hangt af van het oordeel van de selectiecommissie, die deze maand bezig is met het beoordelen van alle ontvangen liedjes. In totaal zijn er 240 nieuwe songs binnengekomen. De selectiecommissie bestaat uit muziekkenners uit de muziek- en omroepwereld en staat onder aanvoering van (niet meestemmend) voorzitter Willem van Beusekom. Van Beusekom is een Songfestival-kenner bij uitstek. Hij verzorgt al jaren voor de NOS het televisiecommentaar bij het Eurovisie Songfestival.

Het Nationaal Songfestival 2005 is een samenwerking tussen de TROS en de NOS. De programma’s op Nederland 2 worden in opdracht van TROS/NOS door IdtV gemaakt.

Offline Sevein

• Elite
    • Bekijk profiel
Songfestival
« Reactie #20 Gepost op: 29 november 2004, 13:37:36 »
ah het circus begint weer..... B)  B)

mijn vertrouwen in bel en sms programma's is tot onder het vriespunt gedaald...  <_<  
« Laatst bewerkt op: 29 november 2004, 13:40:22 door Sevein »
So I play along when I hear that favourite song
I'm gonna be the one who gets it right.
You better know when you're swingin' round the room
Look's like magic's solely yours tonight

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #21 Gepost op: 29 november 2004, 22:45:16 »
Ik heb daar ook nog nooit vertrouwen in gehad. Ik pleit al jaren om de gedeeltijke terugkeer van de vakjury! Al moet ik zeggen dat ik het leuk vind dat Paul de Leeuw in de jury zit dit jaar. Eindelijk een echte kenner en een beetje leven in de brouwerij. Dat hij Cornald Maas maar heel vaak mag overrulen!!!  :thumbup:  

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #22 Gepost op: 1 december 2004, 11:58:48 »
Hans Schiffers staat Nance bij tijdens het NSF

Radio 2-presentator Hans Schiffers zal samen met Nance het Nationaal Songfestival 2005 presenteren. Tijdens het Nationaal Songfestival voert Schiffers de gesprekken met de kandidaten. Nance, van wie al eerder bekend werd dat ze opnieuw het Nationaal Songfestival presenteert, neemt de podiumpresentatie voor haar rekening.

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #23 Gepost op: 3 december 2004, 14:10:25 »
Citaat
For over a week, many asked themselves and others the question: will the Eurovision Song Contest 2005 take place in Kiev or not? This weekend, the Reference Group meets to discuss important issues for the upcoming Euroivision Song Contest. According to Eurovision Song Contest supervisor Svante Stockselius, the Reference Group "will not discuss about the question whether to move the 2005 contest to another location". 

Due to the political crisis in Ukraine, which is still ungoing, the question raised if the circumstances would be good enough in May to host the contest. "We will of course listen to our colleagues at host broadcaster NTU to find out how they think about the political situation, but we will not focuss on a backup plan", Stockselius said to esctoday.com this afternoon. Earlier, he said to Swedish media that there is no backup plan available.

Though there is no doubt at the EBU whether to hold the 2005 Eurovision Song Contest in Kiev or not, the supervisor indicated that the Reference Group, that will meet in Kiev this weekend, "might discuss in general on when, why and how to move a Eurovision Song Contest if neccesary".

"At this meeting, no decision will be taken whether to move the 2005 Eurovision Song Contest or not", Stockselius said, while telling about the busy agenda the Reference Group has this weekend. Stockselius is in Kiev since Monday, to find out if the political crisis affects the organisation of the 50th contest.

Host broadcaster NTU announced to esctoday.com that more information about the upcoming Eurovision Song Contest will be revealed next week. We will keep you updated

(Bron: www.esctoday.com)

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #24 Gepost op: 14 december 2004, 11:27:23 »
Citaat
als ze haar hongerstaking te lang volhoudt, is het maar de vraag of ze erbij is als de eurovisievoorrondes ed weer losbarsten.
Citaat
RUSLANA VECHT VOOR JOESJTJENKO

Ruslana, die in mei dit jaar het Eurovisie Songfestival won namens Oekraïne met het nummer 'Wild dances', heeft zich gemengd in de strijd om het presidentschap. In de crisis rondom de presidentsverkiezingen heeft ze zich pal achter oppositiekandidaat Joesjtsjenko geschaard.

De afgelopen weken heeft Ruslana tal van internationale media te woord gestaan en twee weken geleden ging ze zelfs in hongerstaking, om zo haar onvrede te uiten over het verloop van de verkiezingen. Met die hongerstaking is ze inmiddels gestopt, omdat de situatie in haar land verbeterd.

Vooralsnog staat het 50ste Eurovisie Songfestival gepland op 19 en 21 mei in Kiev, de hoofdstad van Oekraïne. De organisatie van het festival vergadert komend weekend in Kiev om de politieke crisis te bespreken. Of het festival ook daadwerkelijk doorgaat in Kiev, of dat het zal worden verplaatst, zal waarschijnlijk volgende week duidelijk worden na de opnieuw uitgeschreven verkiezingen. Voorlopig staat echter nog: 19 en 21 mei in Kiev
« Laatst bewerkt op: 14 december 2004, 11:28:11 door SharkeY »

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #25 Gepost op: 19 december 2004, 18:04:18 »
Dankzij onze eigen Sevein ben ik niet vergeten dat afgelopen vrijdag de artiesten werden gepresenteerd die een gooi doen naar de finale van het Nationaal Songfestival. Ik zag onder de artiesten heel erg weinig bekende artiesten, al hebben sommigen al eens eerder met voorrondes meegedaan en heeft 1 daarvan in 1989 ook al eens de nationale finale gewonnen: Justine Pelmelay. De fragmenten die erbij te beluisteren waren op radio 2 waren erg summier, dus een echte mening kun je nog niet echt hebben.

Inmiddels is het songfestivalseizoen wel echt begonnen: De site is helemaal opgefrist dus voor een kijkje klik hier!

Dan nog een opmerkelijk bericht; ER doet in ieder geval nog een Nederlandse mee aan het songfestival...:

Citaat
Nederlandse vertegenwoordigt Andorra! 18-12-2004 

De Nederlandse Marian van de Wal zal het kleine bergstaatje Andorra vertegenwoordigen op het 50ste Eurovisie Songfestival in Kiev.

In Andorra wordt eerst de artiest voor het Songfestival geselecteerd, dan pas het liedje. Zo won Marian de finale van Mar Capdevila en Ishtar Ruiz. Dat ging niet zonder moeite, want in eerste instantie eindigde Marian en Mar met evenveel punten. De regels bepaalden dat de jury het laatste woord zou hebben: het werd Marian!

Over het juryrapport zegt Marian tegen esctoday.com: 'Ik geloof alleen dat erop stond dat ik met een accent zing, maar dat hoop ik nou juist te voorkomen en ik denk ook niet dat het in mijn voordeel werkt dat ik Nederlandse ben. Vooral omdat de Catelaanse taal hier ontzettend belangrijk is en ik probeer juist te laten zien dat ik Andorra op de juiste manier kan representeren en niet als half Nederlands, half Catelaans'.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2004, 18:05:39 door SharkeY »

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #26 Gepost op: 3 januari 2005, 18:47:54 »
Volgens mij ben ik de enige die hier post  :mrgreen:   :rofl:

Alweer een top 100 waar je op kunt stemmen!!!!!  (w00t)

Enfin, ik heb (samen met nog wat fans) gepleit voor het nummer 'Kärläken Ar' (spreek uit 'tsjerleken aar') van Jill Johnsson, een Zweedse inzending uit 1998 en éen van mijn all-time eurovisie-favourites.. En hij is nu opgenomen in de lijst!  :thumbup:

Voor diegenen die graag op muziek stemmen en wat dat betreft misschien nog een dip hebben nu de top 2000 weer voorbij is een leuke tip:

Surf elke dag even naar dit klickie en maak er een mooie eurovisie top 100 van dit jaar!  :chuckles:

Wat vult de Shark in elke dag?

1. Jill Johnsson - Kärläken Ar (Zweden 1998) 12 points
2. Cleopatra - Olou Tou Kosmou I Elpida? (Griekenland 1992) 10 points
3. Aud Wilken - Fra Mols Til Skagen (Denemarken 1995) 8 points
4. Corinne Hermès - Si La Vie Est Cadeau (Luxemburg 1983) 7 points
5. Friderika - Kinek Mondjam El Vétkeimet? (Hongarije 1994) 6 points
6. Frida Boccara - Un Jour, Un Enfant (Frankrijk 1969) 5 points
7. Urban Trad - Sanomi (België 2003) 4 points
8. ABBA - Waterloo (Zweden 1974) 3 points
9. Edsilia - Hemel & Aarde (Nederland 1998) 2 points
10.Mocedades - Eres Tu (Spanje 1973) 1 point

And that completes the votes of the Shark jury!  :chuckles:

ps.: Op dezelfde site zijn via real player alle nummers te beluisteren die mee zullen doen aan het nationale Nederlandse festival van dit jaar...
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2005, 20:14:34 door SharkeY »

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #27 Gepost op: 10 januari 2005, 18:41:07 »
Zo, ik maak weer eens een vervolg aan mijn monoloog op dit onvolprezen stukje van het forum!  :mrgreen:

Enfin, de voorrondes van de Nationale Finale staan op het punt van beginnen (20 januari is de eerste) en inmiddels waren de meeste nummers te beluisteren via de site. uiteraard heb ik dat ook gedaan, maar niet alleen dat... Hierbij volgt thans mijn ongezouten mening op elke van de audioversies die ik heb weten door te worstelen...

Airforce – How does it feel?
Dit nummer is geschreven door Johnny Logan. Dat deed hij vorig jaar ook al: Voor Nederland schrijven, waarom eigenlijk vraag ik me af? Beetje te oppervlakkig liedje  toch denk ik, al blijft het refrein na twee keer luisteren wel aardig hangen. Laura Vlasblom (ex-Frizzle Sizzle) is éen van de leden van de band Airforce. Hoe zou Europa eigenlijk reageren als Nederland met een nummer van Logan op de proppen komt? Voorlopig een 7.5, en dat is vrij netjes, want de Shark is streng!!  :mrgreen:

André Kuik – So high
Heel oppervlakkig deuntje. Gaat je ene oor in en het andere weer uit. Snel vergeten maar! 5.5.

Barbara Lok – Tranen in de stilte
Doet sterk denken aan ‘Waar is de zon?’ van Willeke Alberti. Maar bij dit nummer is het refrein nog slechter. Wat denken componisten wel niet, dat ze hiermee denken te kunnen scoren? Eén pluspunt: Het is in het Nederlands. Waarom niet zou ik zeggen? Maar pak dan voortaan een wat sterkere melodie!! Meer dan een 5.4 zit er echt niet in wat mij betreft.

Blue Karma – Free as a bird
Fantastisch sterk begin waar je kippenvel van krijgt. House-ritme. Zo beginnen winnende nummers inderdaad!! Maar dan: Het refrein blijkt te zwak. Ik mis uithalen, power, kleine dingetjes waardoor een nummer blijft hangen. Echt jammer, want het begon zo veelbelovend en modern, maar toch toegankelijk tegelijk. 6.5 dan maar…

Chantal – Eat your heart out, Leonardo!
Vreemde titel ja. De melodie is nog erger dan de tekst. Eigenlijk gewoon het ergste wat ik ooit heb gehoord op een nationaal festival- en dat wil wat zeggen… Een 3, that’s all.  <_<

Chastity – Baby it’s you
Slim nummer. Doet me denken aan al die Zweedse inzendingen van de laatste jaren die eigenlijk nergens naar klinken, maar toch altijd de eerste tien weten te halen. Ik verwacht echter dat het Nederlandse publiek ongevoelig is voor dit soort deuntjes. Het is namelijk nog lang geen ‘One More Night’ of ‘No Goodbyes’. 7.0, aardig toch?

Darre – De liefde
Ontzettend mooie tekst. Moet je beslist even opzoeken op www.songfestival.nl als je er de tijd voor hebt. Maar ja, helaas is het zo dat een mooie tekst niet helpt voor veel punten, zeker niet als die tekst ook nog in het Nederlands is en de melodie niet blijft hangen…. Toch een gevaarlijke outsider, omdat dit nummer goed past in de huidige Nederlandse smaak. Ook dom van een selectiecommissie om zo’n nummer te selecteren op het gevaar af dat het gekozen wordt en we dan Eurpees als allerlaatste eindigen. Zeg tegen die componist dat hij het dan beter op singel uit kan brengen en vergeet het songfestival. Want dat vind ik zonde van dit verder prachtige nummer. Een 6.2, met als aantekening dat de voldoende te danken is aan de tekst…

Femme Vocale – Stay
IJzersterk nummer! Mag van mij zo door naar Kiev. Mix van gospel, rock en songfestival. Geen idee wat Nederland ervan vindt, maar ik vind het buitengewoon goed. Eén van de toppertjes voor de nationale van dit jaar. Mijn complimenten aan de componisten! Ze zijn erin geslaagd om originaliteit met traditie te mixen, altijd een belangrijk ingrediënt voor veel punten in Europa… 7.2.

Glennis Grace – My impossible dream
De titel zegt eigenlijk al meer dan genoeg...  :P  Gewoon echt onmogelijk dit nummer. Een 5.6.

Jeen – Een leven lang
Nog meer ‘Waar is de zon?’, maar nu door een zanger. Wel een mooi nummer als je in slaap wilt vallen of hoognodig even koffie wilt zetten of naar het toilet moet…. Handig toch, als verder reclames ontbreken bij de publieke omroep? Toch gaan er een hoop mensen op stemmen, omdat ze in dit nummer ‘een echt songfestivalnummer’ herkennen. Een 5.9.

Johnny Rosenberg – When forever ends
Wat betreft de audioversies die ik nu 2 keer achter elkaar heb beluisterd: Dit is het beste nummer van dit jaar!!! Speciaal voor Sevein hebben ze er ook wat halve tonen in gedaan… Veel Spaanse invloeden, maar dat is ook niet vreemd als je bedenkt dat Johnny jarenlang als muzikant heeft meegereisd met The Gypsy Kings. Melodie blijft trouwens ook hangen. Doet ook een beetje denken aan de Griekse inzending van vorig jaar Shake It van Sakis Rouvas. Hij werd er 3e mee in Instanbul. Een mooie 8.  :chuckles:  :thumbup:

Justine Pelmelay – What you see is what you get
In 1989 deed ze al eens mee aan het Eurovisie Songfestival met het nummer ‘Blijf zoals je bent’. Dit jaar doet Justine opnieuw een gooi naar een eurovisieticket. Dit nummer klinkt in ieder geval beter, maar dat was ook niet zo moeilijk. ‘Blijf Zoals Je Bent’ was echt een DRAAK van een nummer… In feite klinkt dit nieuwe nummer ook nog steeds nergens naar. Doet me ergens ook denken aan de vervlogen discojaren van weleer. Een beetje ‘The Love Boat’ of zoiets, maar dan een stuk saaier en erg cliché. 5.7.

Kuik en Klaver – Together
André Kuik doet niet alleen solo, maar ook in duo mee dit jaar. Vorig jaar werd hij door de jury de grond in geboord met zijn nummer. Dat staat hem dit jaar twee maal te wachten… Arme schat  :huggie:  5.8.

Meänder – Tusken skimer en ljocht (Tussen schemer en licht)
Weer eens tijd voor een Friese inzending, waar we eens in de zoveel jaar tegenaan lopen. Dit liedje heeft een beetje het kaliber van Twarres. Heel dromerig allemaal, ingetogen. En dan met een refrein waarin de 3/4e maat klinkt. Maar om eerlijk te zijn: Het is geen Nocturne of Sanomé. Daarvoor is de melodie toch iets te zwak. 6.8.

Nadeem – Too wild
Eindelijk tijd voor eigentijdse muziek op het festival in Nederland. Klinkt helemaal nog niet zo slecht als je denkt. Zal vooral door jongeren heel goed ontvangen worden. Mix tussen r&b en songfestival en die jongen ziet er niet slecht uit, als je tenminste een tienermeisje van 16 bent.. Mwah… Laat ik zeggen: Een aardig alternatief, maar niet mijn favoriet. 6.6.

No Angels – Dressed to kill
Als er al geen Angel in de groep mag zitten, vermoedt je het ergste.  :huh:  Maar helaas nog geen audio van dit nummer, dus kan ik het juiste antwoord nog niet mededelen.  :mrgreen:

Rachel en Waylon – Leven als een beest
Ik ben er nog niet echt uit. Het is Nederlands “Ik hoef niet elke dag feest, al ben ik een echt kuddebeest”. Het couplet is saai, het refrein zou kunnen blijven hangen. Algemeen gesproken toch iets te zwak om naar Kiev te sturen. Ik hou het ff op een twijfelgevalletje.. 6.7.

Ralph Mc Coy – Breaking news
Nog geen audio beschikbaar. Jammer, want de tekst die online staat ziet er veelbelovend uit. Ik verwacht vrij veel originaliteit.

Renée en Dennis – One look
Wil je eens graag in slaap vallen? Dan kan ik je dit nummer van harte aanbevelen! Zal goed scoren bij musicalfans, want zo klinkt het wel een beetje. Uitermate slaapverwekkend. Je vraagt je af hoe zoiets door de selectie komt.  :(  4.8.

Tiffany – Tomorrow
Dit is NIET de Tiffany van ‘I think we’re alone now’ ;) Alweer zo’n slaapverwekkend deuntje. Er zit kop noch staart aan. Heel erg vervelend dit. Ik heb de neiging vreselijk agressief te worden van dit soort nummers… 4.5.

Trinity – Go
Oppervlakkig huppeldeuntje. Gaat echt nergens over. Geen idee waarom mensen dit soort muziek schrijven voor een songfestival. Wel een goed nummer om in te zenden als we van plan zijn om laatste in de voorronde te worden, zoals Zwitserland vorig jaar overkwam… Misschien extra punten vanwege de ‘lekkere meiden’ die staan te zingen, maar niet van mij in ieder geval!… 4.0.

Willemijn Verkalk – Wishful thinking
Ja hoor, best lekker! Zelfde commentaar een beetje als bij Chastity: Alweer zo’n componist die goed naar de Zweedse nummers van de laatste jaren heeft geluisterd: Pakkend refrein en de rest doet er niet zo veel toe. Toch vind ik het minder sterk dan ‘One More Night’ van Esther Hart in 2003 (een 13e plaats). Dus die ticket voor Willemijn is waarschijnlijk meer ‘wishful thinking’ inderdaad.. Maar toch: Een 7.3. Toch een minpuntje: noem je zelf geen Willemijn Verkalk, als je Europees door wilt breken...  :rofl:

Wilson – Something
Anouk is er niks bij!  (w00t)  Dit is gewoon echt stevige rock, wat absoluut niets met songfestival te maken heeft. Wat niet betekent dat je er dan niet op moet stemmen, het zou ook vernieuwend kunnen werken. Radio 3 en 538-fans opgelet! Deze jongensband (met enkele hele leuke koppies) gaan het veel verder brengen dan mede-eurovisiefans momenteel denken. Zelf vind ik het best wel een aardig nummer (maar ik ben dan ook niet wijs, volgens éen van die songfestivalfans van de week…) 7.4, voorlopig derde dus in mijn lijstje!  :-$

Yvette – Someone like you
Grappig nummer. Heeft zo’n schuifelbeat. Eigenlijk hoor ik strikt genomen niet van dit soort muziek te houden, maar ergens vind ik het wel iets hebben. Jammer alleen dat er geen echt refrein in voorkomt. Daarom maar beter niet naar Kiev sturen lijkt me… 6.1.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2005, 19:14:13 door SharkeY »

Offline Sushi

• Aspirant Super Elite
    • Bekijk profiel
Songfestival
« Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2005, 23:40:23 »
Mooie jurering, Shark!! :mrgreen:  
"Welcome to my world of makebelieve
Check your reality at the door...."

SharkeY

• Gast
Songfestival
« Reactie #29 Gepost op: 13 januari 2005, 15:30:58 »
Citaat
Mooie jurering, Shark!! :mrgreen:
Dank je Sushi, toch nog iemand die de moeite neemt op dit topic te lezen!  :huggie:

Wat vindt jij de beste en de slechtste Nederlandse inzending aller tijden? STEM HIER!!

Vanavond op Nederland 2 aandacht voor 50 jaar Eurovisie Songfestival:

50 jaar Eurovisie Songfestival 08-01-2005  

Aan de stamtafel zitten Willem van Beusekom (“Er is eigenlijk maar één artiest waarvan de carrière door het songfestival wat slechter is gegaan. Voor Anneke Grönloh heeft het niet zo goed uitgepakt want ze verloor haar oude publiek en kreeg er geen nieuw voor in de plaats.”),

Willem van Kooten (“Slechte liedjes bestaan niet en de winnaar heeft altijd gelijk!”), Noortje Kandt (“Iedereen heeft een mening over de kleding… Het moet gewoon in Nederland kloppen maar het blijft een kwestie van smaak.”), Cornald Maas (“Hier is het klimaat: het is allemaal niets en het wordt allemaal niets, terwijl het buitenland z’n grote coryfeeën stuurt.”),

Piet Souer (“Ook al heb je alle goede ingrediënten voor een lekkere soep, dan nog vindt niet iedereen hem lekker en zo is het ook met een songfestivalliedje.”), Theo Ordeman (“Het orkest bracht de jeu aan het totaal, een groot live orkest met al die buitenlandse dirigenten, en nu start je een bandje.”) en Roland de Groot (“Het Songfestival is naar mijn mening te veel techniek. Je ziet door de bomen het bos niet meer.”).

Zij bespreken het Songfestival als carrièremaker of -breker, als maatschappelijk fenomeen, als televisiespektakel en muziekfestival. Het programma staat bol van oude, originele songfestivalfragmenten van onder meer Teddy Scholten, Lenny Kuhr, Willeke Alberti en natuurlijk Teach In. Tevens komt de verkiezing van het beste Nederlandse liedje aan de orde.

Bo van der Meulen (1962) presenteerde bij de VARA radioprogramma’s als ‘Ophef en Vertier’, ‘Juist Afgestemd’, ‘Spijkers met koppen’, ‘Ontbijt Radio’, ‘Roodgloeiend’ en ‘Wereldnet’ en werkt tevens als muziekproducent bij het TROS-programma ‘Una Voce Particolare’.

dus 13 januari 20:25 bij de TROS op Nederland 2.