Log in of registreer jezelf. 3 juli 2022, 13:27:34

Auteur Topic: Harry Potter:PoA,GoF & OotP...  (gelezen 80463 keer)

SharkeY

• Gast
Harry Potter:PoA,GoF & OotP...
« Gepost op: 31 mei 2004, 13:31:09 »
Voor alle Harry Potterfans: aankomende woensdag om 21.35uur op NET5: The making of Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban!!  :D

Alleen kan ik de making niet zien want ik ben dan in de bioscoop om naar Harry te kijken op het grote doek...  :P  

Witch

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2004, 16:13:02 »
Is ook veel leuker. Als je The making of al voor de film ziet, ga je er toch anders naar kijken.

Heel veel plezier he Brucey en laat ons ff weten wat je er van vond, zonder te spoile natuurlijk! ;)  

SharkeY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2004, 17:33:25 »
Citaat
Is ook veel leuker. Als je The making of al voor de film ziet, ga je er toch anders naar kijken. Heel veel plezier he Brucey en laat ons ff weten wat je er van vond, zonder te spoile natuurlijk! ;)

Dat zal ik zeker doen, Witchy! En de spoil moet je nooit verraden natuurlijk, al weet je natuurlijk al wel hoe het afloopt als je het boek al hebt gelezen ;)

Wie gaan er nog meer deze week al naar Harry Potter??

« Laatst bewerkt op: 1 juni 2004, 12:29:56 door SharkeY »

SharkeY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2004, 11:33:05 »

Offline [email protected]

• Executive
  • Save_us.Y2J
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2004, 13:37:32 »
Citaat
Waar ken ik deze layout nou toch van?

:lol:
is gewoon de standaard invision skin :)

SharkeY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2004, 12:20:04 »
Een leuke animatie over Harry, Ron en Sneep :)

Of de animatie samen met Voldermort ;)

Klik op het plaatje links, zorg dat je flash player aanstaat en vergeet niet om het geluid aan te zetten!!

• Executive
  • Save_us.Y2J
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2004, 12:31:38 »
(w00t) bother bother bother bother bother bother bother  :thumbup:  

Offline Kuschi

• Aspirant Junkie
  • **
    • Bekijk profiel
    • http://www.xs4all.nl/~angelof9/kuschi/blog
« Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2004, 18:39:27 »
Citaat
(w00t) bother bother bother bother bother bother bother  :thumbup:
 :rofl:  :rofl:  :rofl:

Deze filmpjes zijn zo gaaf!!!!
"I never wanted to be a criminal. I always wanted to be a pirate." "Pirates ARE criminals!" "Oh... oops?"

• Executive
  • Save_us.Y2J
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2004, 18:59:06 »
Naked time!  :lol:  

SharkeY

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2 juni 2004, 19:33:16 »
Ben blij dat de filmpjes in goede aarde zijn gevallen bij sommigen van jullie  :yes:

Ik bereid me voor op een avond bioscoop, een avondje Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban  B)

Ik heb inmiddels zoveel goede verhalen gehoord over de verbeteringen in de film ten opzichte van de eerste twee, dat ik haast bang ben dat ik me nu veel te veel aan het verheugen ben..  :o

Maar aanonze drie hoofdrolspelers te weten

Daniel Radcliffe als Harry Potter

Emma Watson als Hermelien Griffel

en Rupert Grint als Ron Wemel

zal het zeker niet liggen!!!  :P

Morgen uiteraard een vers verslag van mijn ervaringen vanavond met de nieuwe film, uiteraard zonder spoilers!  :chuckles:
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2004, 19:35:09 door SharkeY »

• Executive
  • Save_us.Y2J
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 2 juni 2004, 20:09:56 »
Emma is wel cute :)

Offline videokid

• Board Prutser
  • Aspirant Junkie
  • **
  • Geslacht: Man
  • Donker hier......
    • Bekijk profiel
    • Igor VC - Affordable, customized and editable websites for anyone!
« Reactie #11 Gepost op: 2 juni 2004, 20:55:22 »
mmmmmmmmmm
de poes ziet er intelligenter uit...  ;)  
nada

SharkeY

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 3 juni 2004, 10:08:51 »
:chuckles: Zonder te spoilen een kort verslag van mijn belevenissen bij de nieuwe Harry Potter film..

Om te beginnen: De film is briljant in opzet. Zeker als je onbevangen naar deze film gaat, dus zonder dat je het boek kent, zal Harry Potter & The Prisoner Of Azkaban een verademing zijn om naar te kijken. Voor de mensen die het boek al van haver tot gort kennen zal het op sommige momenten toch wel even slikken zijn. De nieuwe regisseur Alfonso Cuaron heeft in tegenstelling tot zijn voorganger Chris Columbus wat meer lak aan het echte verhaal. Hij heeft passages verwisseld en er op sommige punten zelfs een heel andere intepretatie aan gegeven. Het beste is het dus om niet aan het boek te denken als je deze film ziet, maar zo onbevangen mogelijk met in feite 'een leeg hoofd' de film te bekijken. Ik raad dan ook iedereen aan die van plan was deel 3 eerst nog te lezen, dat voorlopig nog maar even niet te doen.  :huh:

De kritieken vermelden dat de personages door de nieuwe regisseur flink worden uitgediept op het persoonlijke vlak. Dit is voor een groot deel zeker waar. Cuaron laat Harry groeien en Harry neemt Ron mee en zij vormen in dit verhaal duidelijk een spil van het geheel. Wel vond ik dat ten koste gaan van de personage Hermelien, die in deel 2 zo'n enorme indruk op mij wist te maken. Ik weet zeker dat een hoop mensen na deel 3 fan zullen zijn van Ron (Rupert Grint) vanwege zijn humor die erg goed tot zijn recht komt.

Het verhaal in het kort (zonder te spoilen).. Voordat het derde schooljaar begint loopt Harry weg van de Duffelingen. De Collectebus brengt hem naar De Lekke Ketel, waar hij te horen krijgt dat Sirius Zwarts is ontsnapt uit de gevangenis van Azkaban en het waarschijnlijk op Harry gemunt heeft.
Voordat Harry op Zweinstein arriveert, komt hij op de Zweinstein expres oog in oog te staan met een dementor, die op zoek is naar Sirius Zwarts. Op Zweinstein krijgen Harry, Ron en Hermelien les van professor Lupos en die leert Harry hoe hij zich tegen dementors moet verweren.
Harry zal zijn lessen Verweer dit jaar hard nodig hebben als hij oog in oog komt te staan met Sirius Zwarts en diens bewakers.....!

Sirius Zwarts, gespeeld door Gary Oldman, is goed gecast. Vanwege het gevaar van spoilen zal ik er verder niet te diep op ingaan, maar geloof me als ik zeg dat hij heel goed thuis hoort in deze rol.  :)
Emma Thompson speelt de lerares waarzeggerij Sybilla Zwamdrift. Dat doet ze met de nodige overgave en allure. Aan de hand van de scenes in het waarzeggerijlokaal zul je in de bioscoopzaal de meeste lachsalvo's horen klinken, al moet ik zeggen dat deze hele film goed doorspekt is met onvervalste humor, meer nog dan in deel 1 en 2.  :rofl:
Michael Gambon speelt de nieuwe Albus Perkamentus. Dat is duidelijk een verbetering met Richard Harris. Ik gun niemand zijn dood, maar het is een feit dat Gambon veel minder overkomt als een Sinterklaas en meer de rol kan vervullen die Rowling voor deze personage in gedachte had: Die van een stokoude man die, hoewel is te zien dat hij erg oud moet zijn, toch een enorme kracht uitstraalt: zelfs als hij dingen rustig vertelt.  B)
Lupos, de nieuwe leraar verweer tegen de zwarte kunsten, vind ik minder goed uit de verf komen. In mijn hoofd had ik een toch wat vriendelijkere Lupos in gedachte, iemand die een echte vriend wordt van Harry. Dat gebeurt in de film natuurlijk ook wel, maar die passage komt naar mijn idee niet helemaal natuurlijk over. Snape (Alan Rickman) speelt daarentegen zijn rol wederom met bravoure en redt eigenlijk een hoop van de scenes die Lupos voor de mensen die het boek hebben gelezen een beetje bevreemd over zullen komen.  :unsure:
Robbie Coltrane speelt opnieuw Hagrid en groeit in deze rol. Met name zijn eerste les 'verzorging in fabeldieren' wordt een fragment om niet snel te vergeten. Ook Anderling, gespeeld door Maggy Smith is en blijft de rotsvaste actrice die ze is, ze past, net als in de eerste twee films, weer erg goed bij de rol.  :yes:
Fred en George, de tweelingbroers van Ron, krijgen ook een ruimere plaats in deze film (wat zijn ze knap aan het worden!  :o  ) en de scene waarin zij Harry de sluipwegwijzer overhandigen is een staaltje knap acteerwerk.  :rolleyes:
De dikke dame, het portret waardoor de leerlingen van Griffoendor hun kamer binnen moeten gaan, wordt vanaf deze film gespeeld door een andere actrice. Ik ben haar naam even kwijt, maar een geweldige zet van de casters! Na Emma Thompson voor haar waarschijnlijk de meeste lachsalvo's, behalve uiteraard wanneer ze wordt aangevallen door Zwarts... Ook dan moet er trouwens flink gesjoemeld worden, omdat Foppe en Heer Palagon niet voorkomen in de nieuwe film.  :ph34r:

Wat betreft de special effects. Warner Brothers heeft er echt gevoel voor moet ik zeggen. Ik was niet voor niets zo blij dat de producties aan Disney voorbij zijn gegaan. De dementors worden goed uitgebeeld, Scheurbek de hyppogrief is erg mooi al zul je merken dat hij in een bepaalde scene verdacht veel overkomt als de hond die we zien in Never Ending Story, een hoop mensen hebben die link al gelegd. De weerwolf is niet helemaal gelukt, of ik heb misschien een andere fantasie in mijn hoofd over een weerwolf, maar de grote zwarte hond, waarvan een aantal personages in de film denken dat het een grim is, is daarentegen weer wel briljant in beeld gebracht. Ook de special effects van de les met Lupos over de boeman, zijn heel goed gelukt.  :thumbup:

Waar deze film echt een dikke tien voor verdient zijn de achtergronden en vergezichten. De film bewijst hoe mooi Schotland is. Er zitten prachtige plaatjes en shots in, heel goed camerawerk. Ook over de humor ben ik, nogmaals, zeer te spreken. Ik kan iedereen aanraden deze film eens te gaan zien!  :mrgreen:

Eindcijfer: 7,6
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2004, 10:15:49 door SharkeY »

Offline videokid

• Board Prutser
  • Aspirant Junkie
  • **
  • Geslacht: Man
  • Donker hier......
    • Bekijk profiel
    • Igor VC - Affordable, customized and editable websites for anyone!
« Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2004, 10:41:54 »
Kort?  :blink:

but thx  :yes:  heb de eerste twee nog niet gezien omdat ik steeds dacht, da's iets voor de jeugd... maar nu... mmmm zal er mss wel van komen..
nada

Esther

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 3 juni 2004, 13:21:50 »
Nou ben ik helemaal benieuwd naar de film.
En dat zal er voorlopig niet inzitten.
Ik geloof tenminste niet dat je in de bioscoop rustig je kind mag gaan voeden.