Wel..... net geweest.... en hoe vond ik de film....
met de nwe regisseur is ook de harry potter film wat volwassener geworden... het verwonderen en het sprookjesachtige van de eerste twee films en dan met name de eerste is verruild voor het grimmige dat de teneur van de volgende boeken prijsgeeft... de overheersende kleur in deze film was dan ook het grijs van het wolkendek en het donkergroen van de bomen....
professor zwamdrift is inderdaad erg goed gecast.. Emma Thompson heeft er duidelijk plezier in om deze figuur gestalte te geven....
En toch is ook Lupos goed uit de verf gekomen... naarmate het aantal schrammen op zijn gezicht groter werd, was hij steeds meer de lupos die ik in gedachten heb
(ik heb iets met mannen met litttekens en/of schrammen in gezicht :-$ :wub: )
Sirius zwarts, gary oldman, is ook erg goed... kan niet wachten tot ik meer zal zien van dit karakter.
Nog even terug naar de film zelf.. wat mij opviel (en niet in positieve zin) was de slechte overgang van scenes... door de verkorting van de film leken sommige stukken elkaar totaal niet op te volgen.. maar dat is het gevolg van het boek in een film willen stoppen, waar te weinig tijd is om het boek goed te integreren...
neemt niet weg dat ik de film erg leuk vond om naar te kijken..
nu wordt het aftellen naar deel 6