Ryan Robinson forum
9 September 2010, 15:28:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Forum-Update
Dit forum het een lichte patch-update gehad en heeft nu de laatste officiƫle versie onder de motorkap

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: easteregg in Google Earth  (gelezen 1758 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Incurable
Junkie
**

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 4 September 2007, 04:08:52 »

ja ja, zo maar een nieuw topic op een uitgestorven forum.....

ik liep zojuist hier tegen aan en voor de gebruikers van Google earth lijkt me dit de ultieme kick!
Ik ga het vanavond uitproberen, maar hier alvast de info voor de rest....

Flight Simulator in Google Earth
Gepost door Robin (Robin2130) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: dinsdag 4 september 2007 @ 00:18
Google heeft in zijn virtuele atlas Google Earth een vliegspelletje verstopt. Gebruikers van de nieuwste versie van Earth kunnen met een bepaalde toetsencombinatie het vliegspelletje starten. Het verborgen spelletje werd ontdekt door een Zuid-Afrikaanse weblogger, die het op zijn site heeft gemeld. In de Windowsversie van het populaire programma kan het spelletje worden opgestart door Control-Alt-A. Apple gebruikers moeten Command-Option-A aanslaan. Overigens zouden niet alle gebruikers het spelletje op kunnen starten.

Als de Flight Simulator eenmaal gestart is, kunnen de gebruikers kiezen tussen een klein propellorvliegtuigje of een heuse straaljager. Daarmee kan je dus over de Google Earth-kaarten scheren. Google heeft inmiddels een website met uitleg over de bediening gelanceerd.

Dergelijke verstopte functies worden eastereggs (paaseieren) genoemd. In een oude versie van Microsofts spreadsheetprogramma Excel was ook een simpel vliegspelletje verstopt, dat slechts door middel van een reeks lastige handelingen te starten was.

Non illegitimus carborundum!
http://twotwo79.strangled.net
Witch
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 9 September 2007, 17:24:10 »

En Incy, heb je het gevonden en gespeeld?
Ben daar wel nieuwsgierig naar natuurlijk.
Incurable
Junkie
**

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 10 September 2007, 05:05:52 »

Yep, maar hij reageert niet meteen op de toetsencombinatie, dus je staat als een gek te rammen totdat ie komt.

Je ziet verder geen interieur van het vliegtuig, maar een crosseye en nog wat meer lijnen op je scherm.
Daarnaast zie je de aarde dus zoals je het uit een vliegtuig zou zien en niet van boven zoals standaard in google-earth.

De besturing is vrij pittig. Ik heb met de straaljager de grand canyon proberen over te vliegen, maar stortte snel neer.
Later nog boven London gevlogen in een propellor vliegtuig, dat ging een stuk beter, maar het blijft moeilijk.
Ik was vroeger ook nooit zo van de flightsims (meer van de race-sims) en ik heb de balans nooit goed onder de knie gekregen.
Als ik teveel naar links of rechts overhel, of de neus naar boven richt, dan kom ik meestal in een 'stall' en stort ik ongecontroleerd naar beneden.

maar het is wel leuk :)

Non illegitimus carborundum!
http://twotwo79.strangled.net
Witch
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 September 2007, 20:48:34 »

Als ik het weer wat rustiger heb, dan zal ik ook eens kijken of ik het kan vinden. Thanks iig.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: